Euromonitor / Bingo prestigao Konzum i postao lider na tržištu BiH

Moj san katalog

Domaći trgovinski lanac Bingo prestigao je Konzum po prodaji u 2016. godini i tako postao tržišni lider, izvještava poslovni portal BiznisInfo na osnovu podataka međunarodne organizacije za istraživanje tržišta Euromonitor.

Euromonitor je, naime, objavio izvještaj o maloprodajnom tržištu u BiH za 2016. u kojem se navodi da je kompanija Bingo „novi tržišni lider" i da je prestigla Konzum po ukupnoj prodaji. U izvještaju se navodi da je stanje u maloprodajnom sektoru u BiH stabilnije nego ukupno stanje u ekonomiji.

Maloprodajni sektor nastavio je rast prošle godine, zahvaljujući solidnim ekonomskim kretanjima, rastu posjeta BiH i tehnološkom napretku.

Solidna ekonomska kretanja u zemlji povećala su prodaju prehrambenih namirnica dok je usljed rasta posjeta došlo i do porasta prodaje neprehrambenih proizvoda. Kada se govori o tehnološkom napretku, tu se misli na korist od društvenih mreža u reklamiranju i prodaji putem interneta, koja je također u porastu.

U izvještaju se navodi da je primjetan trend da prodavnice, koje nude neprehrambenu robu, sele svoje radnje s ulica u tržne centre. Naime, ljudi na ulicama obično idu za svojim poslom, šetaju, idu na ručak ili se druže, dok u šoping centrima najčešće kupuju, zbog čega je ovaj trend razumljiv.

Najjači trend je ostao nepromijenjen, a to je konsolidacija od najvećih lanaca, koji preuzimaju male trgovine.

„Dva lanca su se odvojila od ostatka konkurencije, regionalni lanac Konzum i domaći Bingo. Ova dva igrača imaju znatnu finansijsku pomoć od velikih institucionalnih investitora i bankarskih konzorcija koji su prepoznali potencijal maloprodajnog tržišta u BiH", navodi se u izvještaju i dodaje da je prošle godine Bingo preuzeo lidersku poziciju od Konzuma, javlja SEEbiz.eu.

Dok je Bingo kao glavne prednosti koristio niske cijene i podršku domaćim proizvodima, Konzum je korist stjecao od atraktivnih lokacija u urbanim oblastima. No, Konzum gubi bitku s Bingom u prehrambenom sektoru pa će se vjerovatno više orijentirati na veleprodaju, neprehrambeni sektor i internet prodaju.

face